Mijn positieve T-mobile klantenservice ervaring

Vandaag heb ik de knoop doorgehakt en de nieuwe iPhone 4 besteld bij T-Mobile.

In tegenstelling tot wat er veel geroepen wordt, ben ik meer dan tevreden over T-Mobile. En dat mag ook wel eens verteld worden.
Ik ben al heeeeeel lang Apple gebruiker en fanboy, maar ben niet het type die direct naar de winkel rent voor de nieuwste hardware.

Nee, ik heb nooit een iPod gehad, geen 2G iPhone uit Amerika laten komen, nog steeds geen iPad (waarschijnlijk mijn schoonouders van 80 eerder, zie andere post) en mijn MacBook Pro is ook al bijna 3 jaar oud.

Ik moet gewoon werken voor mijn geld, en heb door de jaren heen geleerd te waarderen wat ik heb, zodat de vreugde nog groter is als je jezelf blij kunt maken met iets wat je al een tijdje graag wilt hebben.

De drempel voor de aanschaf van de iPhone was daarbij toch wel de prijs van het toestel. Bij een verlenging van mijn huidige contract (iPhone 150) met 2 jaar zou ik voor de 16 Gig versie €169,- en voor de 32 Gig versie €269,- moeten bijbetalen.

Toch geen onbenullig bedrag voor vervanging van een toestel dat het nog prima doet. En door het woud van abonnementsvormen, contract looptijden, aanvullingen op standaard abo’s, aanbieders die al dan niet combineren met T-Mobile abonnementen en andere perikelen besloot ik toch de klantenservice van T-Mobile te bellen.
En daar werd ik uitstekend geholpen en dat mag best wel eens gezegd worden.
Na een acceptabele wachttijd van hooguit enkele minuten werd ik vriendelijk te woord gestaan door een “relatiebeheer medewerker”.

Na mijn dilemma uit de doeken te hebben gedaan, werden mij binnen enkele minuten diverse voorstellen gedaan van combinaties van abonnementen om tot de meest voordelige oplossing te komen. Ik ben geen zware beller (hoe kan het ook anders met een iPhone 150 abonnement), maar verbruik wel behoorlijk wat data. Uiteindelijk ben ik uitgekomen op een abonnement dat mij €4,- per maand extra kost, hetzelfde biedt als mijn vorige abonnement maar het toestel bijna € 200,- goedkoper maakt.

Dan is de keus snel gemaakt. Dus ben ik nu in blijde verwachting van een nieuwe iPhone 4, nu maar hopen dat de bevalling geen 9 maanden op zich laat wachten…

Dus overweeg je net als ik je contract te verlengen bij T-Mobile, bestel dan niet online via de website, of denk niet dat je via een andere aanbieder goedkoper uit kunt zijn.
Bel de afdeling relatiebeheer van T-Mobile, de mensen die daar zitten geven uitstekend advies en zijn zeer vriendelijk.

Hoewel zitten…. wellicht dat ze voorlopig even staand de telefoon moeten beantwoorden vanwege die enorme veer die ik ze in de reet heb gestoken.

Deel dit artikel

Laurens van Heeswijk Geschreven door:

8 Comments

  1. 22 september 2010

    Beste , …

    Ook ik moet werken voor mijn geld ;-).. maar zit ook te twijfelen, wel of niet een Iphone 4 of toch maar een Samsung Galaxy S i9000. Wat heb je nu voor je toestel plus abo betaald als ik vragen mag? Misschien maakt je antwoord de keuzel weer iets gemakkelijker.

    Groet Marien

  2. Diederik
    5 november 2010

    Super! goed geregeld!
    Ook een goede aanrader, zelf ook goede ervaringen met telefonisch contact van T-mobile.

    gr

  3. Semper Fi
    21 november 2010

    Ja heel mooi hoor van u, alleen dat zijn alle helpdesks als ze wat willen verkopen.
    Wacht maar tot u problemen krijgt en T-Mobile dan nodig hebt, ik zie graag dan weer een reactie hier terug…….9 van 10 dat dan de veer een pijl wordt !!!

  4. 26 november 2010

    Interessant. Ik mag mijn abonnement in december ook weer verlengen en overweeg ook een Iphone 4. Ik ben erg nieuwsgierig welk aanbod je nu daadwerkelijk hebt gekregen..

  5. 25 juli 2011

    Letten jullie wel op met nieuwe abonnementen want in septembet veranderen de datalimieten en dan betaal je je scheel met pinnen of whatsapp zou zonde zijn van je mooie nieuwe abonnement toch. verder echt een top toestel de iphone 4

  6. 29 augustus 2011

    Bedankt voor de informatie. Heb ook verder op de website gekeken en heb toch weer het een en ander geleerd.

  7. Theo
    5 oktober 2011

    Na 2 jaar T-Mobile klant te zijn kan ik bevestigen dat de klantenservice een vriendelijke en efficiente indruk maakt. Maar bij een telecomprovider gaat het mij vooral om een goed netwerkbereik. Dit is bij T-Mobile ver te zoeken. Deze zeer slechte dekking was voor mij dan ook reden mijn contract te beëindigen.

  8. 30 augustus 2012

    Ik heb ook erg positieve ervaringen met T-Mobile, ze hebben mij altijd goed geholpen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *