Ben ik in beeld?

In een tijd van economische voorspoed zou je denken dat het vinden van een passende baan niet zo moeilijk hoeft te zijn. Maar met het groeien van het aantal vacatures groeit echter ook het aantal kandidaten.

Krapte op de arbeidsmarkt

De statistieken laten zien dat de werkeloosheid onder de beroepsbevolking van 45 jaar of ouder langzamer daalt dan die tot 45 jaar.  De krapte op de arbeidsmarkt lijkt dus niet zozeer het resultaat van te weinig aanbod te zijn, maar meer van het vissen in een te krappe vijver. Dit zorgt er wel voor dat nu ook mensen mét een baan de “zekerheden” van hun huidige baan wel durven op te geven voor een nieuw avontuur. Tel daarbij op dat mijn specialisme (online) marketing door veel jonge, ambitieuze professionals wordt gedomineerd, en je zult begrijpen dat het een hele uitdaging is om op te vallen.

Werken in de regio

De afgelopen 10 jaar heb ik steeds minstens 50 km enkele reis naar mijn werk gehad. En de filedruk groeit evenredig met de economie mee. Als geboren en getogen Veghelaar kon ik me haast niet voorstellen dat er geen passende functie in Veghel te vinden zou zijn.

Mijn laatste sollicitatie bij JumboMaar hoe ga ik die vinden? Traditioneel solliciteren en vertrouwen op mijn CV is vruchteloos gebleken. Ook “origineel” solliciteren lijkt niet te werken. Het voorbeeld hiernaast is mijn laatste sollicitatie bij de Jumbo. Ik had gehoopt daarmee ten minste een uitnodiging mee af te dwingen. Maar helaas, kennelijk ben ik niet interessant genoeg en kom ik maar niet voorbij de HR afdeling.

Dus hoe kan ik dan er voor zorgen dat zo veel mogelijk mensen in de regio Veghel te weten komen dat ik een baan zoek? Hoe omzeil ik de filters die selecteren op traditionele criteria? En hoe maak ik de personen nieuwsgierig die achter de filter zitten en misschien wel met mij in gesprek willen?

De juiste benadering van de doelgroep bepalen

De doelgroep die ik wil bereiken, zijn de mensen waar ik voor of mee zou willen werken. Nieuwsgierige, creatieve professionals op het gebied van marketing en/of sales. Die steeds op zoek zijn naar oplossingen voor uitdagingen om de klant tevreden te maken en te houden. Deze mensen komen elke dag vaak van buiten Veghel naar hun kantoor. De gemeente Meierijstad heeft aan alle belangrijke invalswegen tegenwoordig prachtige digitale LED-borden waarop lokaal geadverteerd kan worden. Een prachtige manier om bij de toekomstige collega, marketing manager of ondernemer in beeld te komen.

Suurland Outdoor

Dus ik heb contact opgenomen met Suurland Outdoor, de exploitant van de reclameborden. Ik heb de accountmanager gesproken en mijn verhaal zoals afgesproken via email opgestuurd met het verzoek de tarieven door te geven. Deze vond mijn idee om mezelf zo in de etalage te zetten zo leuk, dat zij tot mijn grote verrassing besloten mij de plaatsing van de advertentie kosteloos aan te bieden. Hiervoor uiteraard mijn dank!

Balletje hooghouden

Ik speelde al langer met het idee om mezelf jonglerend te presenteren. Ik kan letterlijk en figuurlijk meerdere balletjes in de lucht houden. Gezien de geringe resolutie en korte zichtbaarheid (5 seconden per vertoning) moest ik mezelf dus in 1 oogopslag interessant maken. Met een pakkende slogan, eenvoudig te onthouden contactmogelijkheden, en een drempelverlagende boodschap kwam ik tot bijgaande uiting.

Nu maar hopen dat er mijn nieuwe werkgever in de komende weken één van de LED-borden op het juiste moment passeert en denkt; “Zo iemand kan ik wel gebruiken. Die ga ik bellen!”

Iemand die de kloten heeft outside the box denken en samen met mij mooie dingen durft te doen. Ik heb de komende 15 jaar nog genoeg te bewijzen.

Ben jij, of ken jij een bedrijf waar ze wel een ervaren marketeer kunnen gebruiken? Bekijk gerust de rest van de site om een indruk te krijgen van wie ik ben.

Neem contact met me op. Een gesprek bij een kopje koffie hoeft maar een half uurtje te duren.

Bel mij op 06 46 24 42 46 of stuur een email naar jobs@icreate.nl.

Zo, dat moest ik effe kwijt!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.