Behaalde resultaten

Hoewel resultaten uit het verleden geen garantie zijn voor de toekomst, kunnen ze toch wel een indruk geven van de kans op succes.

Hieronder een aantal voorbeelden van successen die ik in het verleden heb behaald bij verschillende werkgevers.


Badenplus

Na de analyse van de bestaande website en de mogelijkheden binnen het bestaande multisite CMS is in eerste instantie gekozen voor een restyling van de bestaande website. Middels SEO en content aanpassingen in het multisite CMS, heb ik het maandelijkse verkeer binnen 6 maanden ruim verdubbeld.

Daarnaast een plan geschreven voor herpositionering van het merk en de bouw van een nieuwe website. De structuur voor het onderhoud van deze nieuw te bouwen website maakt onderhoud van subsites van dealers veel effectiever. Bovendien veel gebruiksvriendelijker voor de bezoeker. Dit plan is uitgevoerd door een externe partij en de nieuwe website is in oktober 2018 live gegaan.

Ik heb onder andere een professioneel digitaal folder platform geïntroduceerd, dat bijdraagt aan SERP resultaten.

Daarnaast heb ik een online agenda planner geïntroduceerd waar consumenten zelf de bindende afspraak kunnen maken. In combinatie met gelokaliseerde online campagnes heeft dit geresulteerd in gemiddeld 40% meer showroom afspraken bij de deelnemende dealers.

Ik heb de inkoop gedaan voor alle online campagnes via externe mediabureau’s, alsook de onderhandelingen gedaan met de verschillende partijen die in opdracht van Baden+ op verschillende vlakken ondersteunden in de online positionering.

Henders & Hazel (Habufa meubelen)

Van een enkele website met nog geen 50.000 bezoekers per jaar bij mijn aantreden in 2008, toegewerkt naar een multisite systeem met een eCommerce platform in 4 talen met bijna 2,5 miljoen bezoekers in 2015. Hiervan zijn bijna 2 miljoen bezoekers organisch. Aansturing van de webdevelopers, diverse redesigns van eigen hand, waarvan de laatste op het moment van schrijven (laatste check februari 2019) nog steeds in gebruik is. Als product owner van het online Henders & Hazel platform verantwoordelijk voor initiatie en/of implementatie van diverse in-house ontwikkelde (web)tools waaronder:

  • een online ordering systeem gekoppeld aan het ERP systeem
  • een intelligente beeldbank gekoppeld aan het ERP systeem
  • een online catalogus ordering tool voor geautomatiseerde gepersonaliseerde verzending via een externe fulfillment partner
  • ontwikkeling van het multisite/multilingual CMS systeem
  • ontwikkeling van de woonstijltest gebaseerd op een wetenschappelijk klantenmodel
  • ontwikkeling van een klantenportaal
  • inkoop en integratie van een 3D ontwerp platform, online folder tool, emailmarketing systeem, customer reviews tool, SMS-tool etc.
  • Uitrol van social media platformen Facebook, Pinterest, Instagram
  • Bedenken en uitvoeren van succesvolle online campagnes en acties
Op het gebied van offline marketing vooral bezig geweest met POS materiaal in de winkels. Inventarisatie van bestaand materiaal, ontwikkeling van nieuw materiaal met mogelijkheden tot hergebruik en lage vervangingskosten. Controle

iCreate opmaatwerk

Met iCreate opmaatwerk heb ik mij voornamelijk toegelegd op het ontwerpen van huisstijlen, websites en online- en offline uitingen voor het MKB. Vanuit iCreate werkte ik voor Marcommedia.


Marcommedia

Bij Marcommedia heb ik voor de Goede Doelen Loterijen het digitale prijzenclaim systeem gebouwd. Middels een unieke code die per post werd toegezonden aan de prijswinnaars, konden zij aanspraak maken op het uitkeren van de prijs. Hiervoor werd een combinatie gebouwd van een database met prijswinnaars van de loterijen, een emailmarketing systeem en claim pagina op een speciale website.

Ik heb samen met een programmeur in 10 dagen een volledig online assessment programma gebouwd. Gebaseerd op een bestaande tool die per CD werd verspreid of per mail werd verzonden naar kandidaten. In de tool waren allerlei handigheden verwerkt waardoor een kandidaat de resultaten niet kon manipuleren. De testresultaten werden direct verzonden naar de recruiter die deze kon verwerken in een separaat programma om het kandidaatprofiel mee op te stellen.


Gerlo Design

Bij Gerlo Design werd jaarlijks deelgenomen aan ongeveer 14 beurzen in binnen en buitenland. Hiervan werden 4 door een standbouwer verzorgd, de rest in eigen beheer.

In de oude situatie werd alles wat het bedrijf verkocht meegenomen. 3 volle trailers heen, 1.5 trailer weer mee terug. Het standbouwmateriaal was gebaseerd op zuiltjes van 30×30 cm van 18mm MDF. Loodzwaar voor de 2 VUTer’s die de opbouw verzorgden. En alles werd elke keer ter plekke op maat verzaagd. Ik heb alle materialen opnieuw laten maten op maten van 25×25 cm van triplex op latten frames. Bovendien ontwierp ik alle stands vooraf zodat er geen overbodig materiaal werd meegenomen. Daardoor kon veel efficiënter gewerkt worden. De kosten van het opnieuw laten maken van de bouwmaterialen waren na 2 beurzen terugverdiend door besparing op transportkosten en manuren,

Daarnaast het hele prijssticker systeem geherstructureerd zodat tijdens beurzen eenvoudig orders met handscanner konden worden verwerkt.


Frizr reclamemakers

Frirz reclamemakers was een reclame atelier dat onderdeel was van Kicknow brandsupport. Tegenwoordig opererend onder de naam David. Bij Frizr reclamemakers heb ik een verkoopmodule ontwikkeld, waarbij ik bedrijfswagenleveranciers via een slimme excelsheet zelf de kosten voor het bestickeren van een bedrijfswagen kon laten uitrekenen. Daarbij werd onderscheid gemaakt in verschillende kwaliteiten die Frizr kon leveren en werden de resultaten vergeleken met de kosten van een advertentie in een lokale krant. Dat maakte direct voor de klant inzichtelijk hoeveel exposure ze konden kopen voor de kosten van een advertentie die maximaal 3 dagen in beeld zou zijn. Op die manier kon de bedrijfswagendealer de auto’s turnkey opleveren en daarmee een extra service leveren aan de klant.


Kubus informatiesystemen 

Bij Kubus informatiesystemen heb ik de complete klantenservice vormgegeven. Gestart als eerste helpdeskmedewerker voor ArchiCAD heb ik uiteindelijk de volgende resultaten behaald.

  • Opzetten van supportafdeling met gebruik van SuperOffice (3 medewerkers)
  • Ontwikkeling van standaard en maatwerk trainingen
  • Geven van klassikale en individuele trainingen
  • Geven van verkoopdemonstraties bij prospects
  • Ontwikkeling van intelligente GDL-objecten voor de Nederlandse object bibliotheek
  • Ontwerp van de website
  • Geven van presentaties aan kleine en grote groepen
  • Introductie van Sketchup in Nederland
  • Meewerken aan vertaling van de software en documentatie naar het Nederlands

Uiteindelijk werd ik door mijn klanten zo vertrouwd dat zij zonder aarzelen mijn adviezen inzake investeringen in hard- en software volgden. Daarmee werd dus een zekere mate van financiële continuïteit gewaarborgd.


van Heeswijk decorganisatie

Bij het familiebedrijf heb ik als belangrijkste resultaat zelf een ERP systeem ontwikkeld. Op basis van Filemaker Pro heb ik een koppeling gemaakt tussen het 3D tekenprogramma ArchiCAD en het programma dat ik C-all had genoemd. De materialenlijst werd uit het tekenpakket geëxporteerd en in C-all werd geïmporteerd.

Daaruit werd een offerte gegenereerd met een voorcalculatie, bestelbonnen, laadlijsten enz. Zodra een project definitief doorging, werden materialen uit de offerte gereserveerd, zodat er niets dubbel verhuurd kon worden. Op basis van de werkbriefjes van medewerkers konden projecten worden nagecalculeerd en werd een resultaat uitgerekend.

Indien projecten structureel een negatief resultaat hadden, konden artikeleigenschappen in de database worden aangepast zodat de voorcalculatie omhoog bijgesteld werd in het vervolg.